RELACJA - z rajdu klubowego Kutno-Gostynin-Soczewka-Koszelówka - od 13 do 14-04-2024

Tegoroczny kwietniowy rajd klubowy był suplementem do rajdu z października 2022

"Po pojezierzu Gostynińskim " >>> [ZOBACZ DLA PRZYPOMNIENIA TĄ RELACJĘ] , a ponieważ nie odwiedziliśmy wówczas tytułowego Gostynina postanowiliśmy nadrobić to w tym roku i byliśmy tam dwukrotnie : w sobotę i w drodze powrotnej w niedzielę. Ale od początku - w tym rajdzie jak i poprzednio wsparliśmy się na Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która podwiozła nas z rowerami do Kutna. Stamtąd trasa nasza wiodła przez Gołębiew - Sójki (tu zwiedziliśmy dwór Cicheckich z 1820 r. a obecnie hotel [ZOBACZ] ) - Skrzany - do wpomnianego Gostynina, który objechaliśmy bokiem zatrzymując się tylko przy dworcu PKP i zabytkowej wieży cisnień. Od Gostynina udaliśmy się przez Gorzewo odwiedzając jezioro Białe na najdalej wysunięty na północ punkt naszej wycieczki a mianowicie do miejscowości Soczewka nad Wisłą. Po zwiedzeniu w Soczewce kościoła neogotyckiego z 1906 r i dworu Jana Epstaina właściciela tutejszej papierni z 1823 roku udaliśmy się Szlakiem Wisły do pobliskiego Płocka a konkretnie do jego południowej dzielnicy Radziwie, tu uzupełniliśmy niezbędne zapasy bowiem wieczorem prowadzący rajd obchodził swe urodziny i zaplanowany był mały bankiet. Z Płocka dojechaliśmy nad jezioro Górskie, gdzie w przydrożnej restauracji przy hotelu "Rusałka" posililiśmy się ciepłymi flaczkami z pieczywem. Naszym punktem docelowym na nocleg pierwszego dnia wycieczki była miejscowość Koszelówka, która nie została wybrana przypadkowo, bowiem prowadzący rajd jubilat bywał tam dawno temu kilka razy na koloniach w ośrodku "Łączność" i chciał zobaczyć jak Koszelówka wygląda obecnie. Niestety tego ośrodka już nie ma ale jest wiele ośrodków wypoczynkowych o wysokim standardzie w przystępnej cenie . My na nocleg wybraliśmy ośrodek "Magdalena" [ZOBACZ], tam pod wieczór odbyło się wpomniane spotkanie urodzinowe. Drugi dzień rozpoczęliśmy od wspólnego spaceru linią brzegową jeziora Zdworskiego. Po śniadaniu i spakowaniu sakw wyruszyliśmy w drogę powrotną, którą rozpoczęliśmy od zwiedzenia pobliskiego Gąbina. Z Gąbina obraliśmy za kierunek ponownie Gostynin, który chcieliśmy tym razem zwiedzić dokładnie. Zjechaliśmy ze ścieżki rowerowej łączącej Gąbin z Łąckiem i to był błąd prowadzącego bowiem Trakt Gąbiński prowadzący do Gostynina przez las na mapie prezentował się ciekawie, natomiast w naturze był zryty przez maszyny leśne. Piach na trakcie nie dość, że uniemożliwiał jazdę na rowerze to odcinkami było trudo prowadzić rower pieszo. Po kluczeniu i wycofaniu się z tego traktu, już asfaltem przez Annopol, Korzeń Rządowy, Jaworek, Gaśno wjechaliśmy do Gostynina. Tu zwiedziliśmy zamek, w którym kiedyś wieziono cara Rosji Wasyla IV Szujskiego, a obecnie pełni on funkcje hotelowe. Tuż na przedmieściach Gostynina odwiedziliśmy rezerwat Dybanka, który zwiedziliśmy pieszo wchodząc po kamiennych schodach na pobliskie wzgórze widokowe nad jeziorem Bratoszewo. Dalej mijając jezioro Policyjne dotarliśmy do starego młyna nad Zalewem Piechota. Z gostynińskich jezior obraliśmy kierunek na Kutno, gdzie jeszcze przed odjazdem powrotnego pociagu ŁKA zdążyliśmy zjeść obiad w wietnamskiej restauracji oraz objechać rynek z Ratuszem i Muzeum-Pałac Saski oraz pobliski kosciół pw św. Wawrzyńca. Po godz. 21 w niedzielę wszyscy dotarli na wybrane stacje kolejowe w Łodzi. W rajdzie brało udział 6 klubowiczów . W sobotę 13.04 przejechalismy 80 km a w niedzielę 14.04 ok. 75 km. Pogoda była sprzyjająca choć w niedzielę porywisty wiatr utrudniał jazdę a momentami nawet oddychanie.

Zobacz trasę dojazdową z Kutna do Koszelówki w dniu 13.04.2024 >>> [ZOBACZ TRASĘ NA MAPIE]

Zobacz trasę powrotną z Koszelówki do Kutna w dniu 14.04.2024   >>> [ZOBACZ TRASĘ NA MAPIE]

Pomysł trasy, prowadzenie i relacja : Mariusz K.

Foto: Krystyna D., Lucyna O. , Krzysztof R. , Mariusz K.

^^^ po więcej zdjęć kliknij w powyższe zdjęcie